woensdag, 7 februari, 2018 Het Amerikaanse voerconcern Cargill is een samenwerking gestart met het Ierse bedrijf Cainthus, dat werkt aan technologie die koeien kan herkennen aan de kop. Een zogenoemde ‘slimme camera’ kan koeien herkennen aan de vlekken en de vorm van de kop, die voor elke koe uniek is. Gegevens combinerenCainthus is een bedrijf dat technieken voor gezichtsherkenning doorontwikkelt. Het ziet kansen voor gezichtsherkenning bij rundvee, maar onderzoekt ook de mogelijkheden voor kippen, varkens en vis. De gezichtsherkenning bij koeien wil Caintus combineren met gegevens over voeropname, melkgift en gedrag. Door deze datastromen, veelal verzameld via camerabeelden, te combineren, kunnen er sneller afwijkingen worden opgespoord en kunnen veehouders gewaarschuwd worden voor mogelijk zieke dieren. Cargill – een van ’s werelds grootste voerbedrijven met 150.000 medewerkers – ziet kansen voor data en voeding. De samenwerking met Cainthus betekent ook dat het bedrijf geld gaat investeren in de techniek van gezichtsherkenning bij koeien. Hoe groot de investering is, is niet bekendgemaakt.
0 reacties
|
Automatische koeherkenning via de koeienkop
Het Amerikaanse voerconcern Cargill is een samenwerking gestart met het Ierse bedrijf Cainthus, dat werkt aan technologie die koeien kan herkennen aan de kop.
Een zogenoemde ‘slimme camera’ kan koeien herkennen aan de vlekken en de vorm van de kop, die voor elke koe uniek is.
Gegevens combineren
Cainthus is een bedrijf dat technieken voor gezichtsherkenning doorontwikkelt. Het ziet kansen voor gezichtsherkenning bij rundvee, maar onderzoekt ook de mogelijkheden voor kippen, varkens en vis. De gezichtsherkenning bij koeien wil Caintus combineren met gegevens over voeropname, melkgift en gedrag. Door deze datastromen, veelal verzameld via camerabeelden, te combineren, kunnen er sneller afwijkingen worden opgespoord en kunnen veehouders gewaarschuwd worden voor mogelijk zieke dieren.
Cargill – een van ’s werelds grootste voerbedrijven met 150.000 medewerkers – ziet kansen voor data en voeding. De samenwerking met Cainthus betekent ook dat het bedrijf geld gaat investeren in de techniek van gezichtsherkenning bij koeien. Hoe groot de investering is, is niet bekendgemaakt.
REAGEER