maandag, 19 juni, 2017 FrieslandCampina verwacht dat na de zomer ‘enkele honderden’ veehouders zullen starten met gentechvrij voeren. Na een omschakeling van drie maanden kunnen ze dan aan het eind van dit jaar VLOG-gecertificeerde melk leveren voor de productie van kaas voor export naar Duitsland. Dit vertelt Jos Borghans van FrieslandCampina deze week in een achtergrondartikel over VLOG-zuivel in Veeteelt. VLOG (Verband Lebensmittel Ohne Gentechnik) verenigt in Duitsland alle partijen die zich inspannen voor een gentechvrije voedselketen en beheert de certificering. Veruit de grootste productgroep in het VLOG-assortiment is zuivel, met bijna 1600 producten en een verwachte omzet van 2,44 miljard euro in 2017. Vraag Duitse retail‘Als supermarkten in Duitsland vragen om zuivelproducten die zijn geproduceerd zonder gentechniek, dan spelen wij daar als marktgerichte onderneming natuurlijk op in. Voor ketens als Aldi en Lidl is in Duitsland voor dagverse melk VLOG-certificering al de standaard’, verklaart Borghans waarom FrieslandCampina inzet op een gecertificeerd gentechvrije keten voor de productie van kaas. Combinatie met weidegangVoor de productie van VLOG-melk worden veehouders geselecteerd in de omgeving van de kaasmakerijen in Workum en Born. FrieslandCampina kiest ervoor om tijdens de pilot te starten met bedrijven die hun koeien weidegang geven. Ook CONO Kaasmakers is een pilot voor de productie van VLOG-gecertificeerde melk gestart. Inmiddels doet een tiental veehouders ervaring op met gentechvrij voeren. Het juninummer van Veeteelt verschijnt aanstaande donderdag
1 reactie
|
Honderden veehouders gaan gentechvrije melk produceren
FrieslandCampina verwacht dat na de zomer ‘enkele honderden’ veehouders zullen starten met gentechvrij voeren. Na een omschakeling van drie maanden kunnen ze dan aan het eind van dit jaar VLOG-gecertificeerde melk leveren voor de productie van kaas voor export naar Duitsland.
Dit vertelt Jos Borghans van FrieslandCampina deze week in een achtergrondartikel over VLOG-zuivel in Veeteelt. VLOG (Verband Lebensmittel Ohne Gentechnik) verenigt in Duitsland alle partijen die zich inspannen voor een gentechvrije voedselketen en beheert de certificering. Veruit de grootste productgroep in het VLOG-assortiment is zuivel, met bijna 1600 producten en een verwachte omzet van 2,44 miljard euro in 2017.
Vraag Duitse retail
‘Als supermarkten in Duitsland vragen om zuivelproducten die zijn geproduceerd zonder gentechniek, dan spelen wij daar als marktgerichte onderneming natuurlijk op in. Voor ketens als Aldi en Lidl is in Duitsland voor dagverse melk VLOG-certificering al de standaard’, verklaart Borghans waarom FrieslandCampina inzet op een gecertificeerd gentechvrije keten voor de productie van kaas.
Combinatie met weidegang
Voor de productie van VLOG-melk worden veehouders geselecteerd in de omgeving van de kaasmakerijen in Workum en Born. FrieslandCampina kiest ervoor om tijdens de pilot te starten met bedrijven die hun koeien weidegang geven. Ook CONO Kaasmakers is een pilot voor de productie van VLOG-gecertificeerde melk gestart. Inmiddels doet een tiental veehouders ervaring op met gentechvrij voeren.
Het juninummer van Veeteelt verschijnt aanstaande donderdag
Reacties
Ben wel heel benieuwd naar
REAGEER