dinsdag, 14 februari, 2017 Als het aan grootgrutter Albert Heijn ligt, komen er alleen nog maar zuivelproducten met een weidemelklogo in hun schap. Dat zegt Henk Sierksma, senior category manager zuivel bij AH, in een interview met VeeteeltGRAS. De supermarktketen kreeg afgelopen december de weidegangtrofee 2016 uitgereikt. Eerder wonnen FrieslandCampina en Wageningen UR de trofee. De partners van het Convenant Weidegang waren bijna unaniem van mening dat AH grensverleggend was geweest in het vermarkten van weidemelkzuivel. Weidegang uitstralenDe supermarktketen heeft bijvoorbeeld vorig jaar ervoor gekozen om weidegang maximaal door te voeren in het eigen AH-merk. ‘We willen weidegang uitstralen’, aldus Sierksma. ‘Het is voor ons een uitgangspunt dat zuivel gemaakt wordt van melk van weidende koeien. Weiden kan in Nederland, het klimaat leent zich ervoor, we hebben groene weiden en voor de koeien is het natuurlijk.’ Volgens Sierksma reageren consumenten in de winkels positief op het maximaal inzetten van weidezuivel in het schap. Of ze ook meer voor weidezuivel willen betalen, kan Sierksma niet aangeven. Verbinden met klantVolgens de zuivelmanager van AH doen veehouders er goed aan om zich meer met de klant te verbinden. ‘Consumenten willen mooie verhalen over de producten horen. De trots en de passie zit bij de boeren, maar als het product in karton of plastic zit, zie je dat niet. Het verbinden van melkveehouders, producten en klanten is een kans voor de branche.’ Lees het hele interview met Henk Sierksma in VeeteeltGRAS, dat op donderdag 23 februari verschijnt.
0 reacties
|
Weidezuivelproducten zijn dé standaard voor AH
Als het aan grootgrutter Albert Heijn ligt, komen er alleen nog maar zuivelproducten met een weidemelklogo in hun schap.
Dat zegt Henk Sierksma, senior category manager zuivel bij AH, in een interview met VeeteeltGRAS. De supermarktketen kreeg afgelopen december de weidegangtrofee 2016 uitgereikt.
Eerder wonnen FrieslandCampina en Wageningen UR de trofee. De partners van het Convenant Weidegang waren bijna unaniem van mening dat AH grensverleggend was geweest in het vermarkten van weidemelkzuivel.
Weidegang uitstralen
De supermarktketen heeft bijvoorbeeld vorig jaar ervoor gekozen om weidegang maximaal door te voeren in het eigen AH-merk. ‘We willen weidegang uitstralen’, aldus Sierksma. ‘Het is voor ons een uitgangspunt dat zuivel gemaakt wordt van melk van weidende koeien. Weiden kan in Nederland, het klimaat leent zich ervoor, we hebben groene weiden en voor de koeien is het natuurlijk.’
Volgens Sierksma reageren consumenten in de winkels positief op het maximaal inzetten van weidezuivel in het schap. Of ze ook meer voor weidezuivel willen betalen, kan Sierksma niet aangeven.
Verbinden met klant
Volgens de zuivelmanager van AH doen veehouders er goed aan om zich meer met de klant te verbinden. ‘Consumenten willen mooie verhalen over de producten horen. De trots en de passie zit bij de boeren, maar als het product in karton of plastic zit, zie je dat niet. Het verbinden van melkveehouders, producten en klanten is een kans voor de branche.’
Lees het hele interview met Henk Sierksma in VeeteeltGRAS, dat op donderdag 23 februari verschijnt.
REAGEER