woensdag, 3 september, 2014 Ruim 52 procent van de Nederlandse land- en tuinbouwers is dagelijks actief op de sociale media. Dat is meer dan de Vlaamse (44%) en de Duitse (30,1%) collega’s, blijkt uit online onderzoek van AgriDirect. Uit deze onderzoeken bleek ook dat 30,2 procent van de Nederlandse agrariërs zelden tot nooit gebruikmaakt van sociale media. Nederland valt hiermee tussen Vlaanderen en Duitsland in. In Vlaanderen gebruikt 24,6 procent van de agrariërs zelden tot nooit sociale media en in Duitsland is dat zelfs 46,6 procent. Gebruik zowel privé als zakelijkVooral de Nederlandse agrariërs gebruiken de sociale media voor privé- en zakelijke doeleinden (71,4%). 62,9 procent van de Vlaamse land- en tuinbouwers gebruikt sociale media voor beide doeleinden en in Duitsland is dat 59,4 procent. Ondanks het hogere gebruik van social media door Nederlandse agrariërs bezitten zij minder tablets en smartphones (23,7%) dan de Duitse agrariërs (33,1%).
0 reacties
|
Nederlandse agrariërs meest actief op sociale media
Ruim 52 procent van de Nederlandse land- en tuinbouwers is dagelijks actief op de sociale media. Dat is meer dan de Vlaamse (44%) en de Duitse (30,1%) collega’s, blijkt uit online onderzoek van AgriDirect.
Uit deze onderzoeken bleek ook dat 30,2 procent van de Nederlandse agrariërs zelden tot nooit gebruikmaakt van sociale media. Nederland valt hiermee tussen Vlaanderen en Duitsland in.
In Vlaanderen gebruikt 24,6 procent van de agrariërs zelden tot nooit sociale media en in Duitsland is dat zelfs 46,6 procent.
Gebruik zowel privé als zakelijk
Vooral de Nederlandse agrariërs gebruiken de sociale media voor privé- en zakelijke doeleinden (71,4%). 62,9 procent van de Vlaamse land- en tuinbouwers gebruikt sociale media voor beide doeleinden en in Duitsland is dat 59,4 procent. Ondanks het hogere gebruik van social media door Nederlandse agrariërs bezitten zij minder tablets en smartphones (23,7%) dan de Duitse agrariërs (33,1%).
REAGEER