vrijdag, 14 december, 2018 ‘Stel je bedrijf open en blijf het eerlijke verhaal over de productie van voedsel vertellen.’ Deze oproep doet Hans van Trijp, hoogleraar marketing en consumentengedrag bij Wageningen UR, in het decembernummer van Veeteelt. De kerstspecial van Veeteelt portretteert dit jaar veehouders met een verhaal. Ondernemers die zelf zuivel, vlees, energie en mest verkopen, gaan in gesprek met een van hun klanten. ‘Veehouders die kiezen voor afzet in een korte keten, moeten goed nadenken over de unieke waarde van hun product, hun klanten en de manier waarop ze aan het aan de man willen brengen. Dat vraagt veel van ondernemers’, stelt Van Trijp in een inleidend verhaal. Authentiek verhaal geen marketingtrucDe hoogleraar verwacht dan ook dat de afzet via korte ketens voorlopig beperkt zal blijven tot nichemarkten. ‘Maar de impact van korte ketens is veel groter dan de omzet die ermee wordt gerealiseerd. De korte keten is een prachtig middel om in contact te komen met de consument’, vindt hij. ‘Het authentieke verhaal van veehouders is geen marketingtruc en moet dat vooral ook niet worden’, geeft Van Trijp aan. ‘Het is voor de hele samenleving van groot belang dat ook komende generaties beseffen dat het niet vanzelfsprekend is dat er altijd voedsel in de winkel ligt.’ Het dubbeldikke decembernummer van Veeteelt ligt vanaf vandaag in de bus.
0 reacties
|
Hoogleraar Van Trijp: ‘Impact korte ketens veel groter dan omzet’
‘Stel je bedrijf open en blijf het eerlijke verhaal over de productie van voedsel vertellen.’ Deze oproep doet Hans van Trijp, hoogleraar marketing en consumentengedrag bij Wageningen UR, in het decembernummer van Veeteelt.
De kerstspecial van Veeteelt portretteert dit jaar veehouders met een verhaal. Ondernemers die zelf zuivel, vlees, energie en mest verkopen, gaan in gesprek met een van hun klanten.
‘Veehouders die kiezen voor afzet in een korte keten, moeten goed nadenken over de unieke waarde van hun product, hun klanten en de manier waarop ze aan het aan de man willen brengen. Dat vraagt veel van ondernemers’, stelt Van Trijp in een inleidend verhaal.
Authentiek verhaal geen marketingtruc
De hoogleraar verwacht dan ook dat de afzet via korte ketens voorlopig beperkt zal blijven tot nichemarkten. ‘Maar de impact van korte ketens is veel groter dan de omzet die ermee wordt gerealiseerd. De korte keten is een prachtig middel om in contact te komen met de consument’, vindt hij. ‘Het authentieke verhaal van veehouders is geen marketingtruc en moet dat vooral ook niet worden’, geeft Van Trijp aan.
‘Het is voor de hele samenleving van groot belang dat ook komende generaties beseffen dat het niet vanzelfsprekend is dat er altijd voedsel in de winkel ligt.’
Het dubbeldikke decembernummer van Veeteelt ligt vanaf vandaag in de bus.
REAGEER