maandag, 14 maart, 2016 Een derde van de Vlaamse consumenten verkiest diervriendelijk geproduceerde melk en wil daar ook meer voor betalen. Dat blijkt uit een enquête onder 768 Vlaamse consumenten. Het belang dat consumenten hechten aan dierenwelzijn bij de productie van melk varieert, en dus ook de bereidheid tot het betalen van een meerprijs. Onderzoekers van het Instituut voor Landbouw en Visserij Onderzoek vonden resultaten die een hoge mate van differentiatie tonen bij Vlaamse consumenten met betrekking tot hun interesse in diervriendelijk geproduceerde melk. WelzijnsaspectenOnder de zes groepen consumenten was 32 procent potentieel trouwe klant voor diervriendelijk geproduceerde melk. Deze consumenten toonden een hoge intentie tot het kopen van diervriendelijk geproduceerde melk, veel interesse in informatie over het welzijn van melkvee en in verschillende koeienwelzijnskeurmerken en een hoge bereidheid tot het betalen van een meerprijs voor diervriendelijk geproduceerde melk.
0 reacties
|
Een op drie consumenten verkiest diervriendelijke melk
Een derde van de Vlaamse consumenten verkiest diervriendelijk geproduceerde melk en wil daar ook meer voor betalen. Dat blijkt uit een enquête onder 768 Vlaamse consumenten.
Het belang dat consumenten hechten aan dierenwelzijn bij de productie van melk varieert, en dus ook de bereidheid tot het betalen van een meerprijs. Onderzoekers van het Instituut voor Landbouw en Visserij Onderzoek vonden resultaten die een hoge mate van differentiatie tonen bij Vlaamse consumenten met betrekking tot hun interesse in diervriendelijk geproduceerde melk.
Welzijnsaspecten
Onder de zes groepen consumenten was 32 procent potentieel trouwe klant voor diervriendelijk geproduceerde melk. Deze consumenten toonden een hoge intentie tot het kopen van diervriendelijk geproduceerde melk, veel interesse in informatie over het welzijn van melkvee en in verschillende koeienwelzijnskeurmerken en een hoge bereidheid tot het betalen van een meerprijs voor diervriendelijk geproduceerde melk.
Toegang tot weidegang, het vertonen van positief en negatief gedrag, bewegingsvrijheid en de afwezigheid van ziekten. Het zijn welzijnsaspecten die veelbelovend blijken voor het gebruik in toekomstige communicatie om diervriendelijke melk te promoten.
REAGEER