woensdag, 26 september, 2018 Met de consumentencampagne “Man in de Pan” vraagt Bionext, ketenorganisatie voor de biologische landbouw en voeding, aandacht voor het vlees van haantjes, bokken en stieren. ‘De campagne “Man in de Pan” is onderdeel van een groter project waarin een respectvolle plek wordt gezocht voor biologische mannetjesdieren’, geeft Bionext aan in een persbericht. Nu gaan stierkalveren van biologische melkveebedrijven vaak nog naar de gangbare vleeskalverhouderij. Melk drinken is vlees etenDe ketenorganisatie heeft berekend dat de consumptie van een liter biologische melk per week of 100 gram biologische kaas per week gepaard zou moeten gaan met de consumptie van 600 gram stierenvlees per jaar. ‘Met deze 600 gram zorg jij ervoor dat biologische stiertjes kunnen opgroeien op een biologische boerderij’, houdt Bionext consumenten voor. Recepten en verkooppuntenOp de website www.manindepan.nl vinden consumenten achtergrondinformatie, recepten en verkooppunten
0 reacties
|
Bionext start campagne ‘Man in de Pan’
![]() |
Met de consumentencampagne “Man in de Pan” vraagt Bionext, ketenorganisatie voor de biologische landbouw en voeding, aandacht voor het vlees van haantjes, bokken en stieren.
‘De campagne “Man in de Pan” is onderdeel van een groter project waarin een respectvolle plek wordt gezocht voor biologische mannetjesdieren’, geeft Bionext aan in een persbericht. Nu gaan stierkalveren van biologische melkveebedrijven vaak nog naar de gangbare vleeskalverhouderij.
Melk drinken is vlees eten
De ketenorganisatie heeft berekend dat de consumptie van een liter biologische melk per week of 100 gram biologische kaas per week gepaard zou moeten gaan met de consumptie van 600 gram stierenvlees per jaar. ‘Met deze 600 gram zorg jij ervoor dat biologische stiertjes kunnen opgroeien op een biologische boerderij’, houdt Bionext consumenten voor.
Recepten en verkooppunten
Op de website www.manindepan.nl vinden consumenten achtergrondinformatie, recepten en verkooppunten
REAGEER