donderdag, 13 februari, 2020 Actiegroep Agractie start een stickeractie om consumenten te attenderen op boervriendelijke en boeronvriendelijke producten in de supermarkt. Agractie heeft drie verschillende stickers laten maken. De sticker ‘niet duurzaam’ is bestemd voor producten die onnodig vanuit het buitenland worden geïmporteerd. De sticker ‘geen eerlijke prijs voor de boer’ kan op producten waarvoor boeren een te lage prijs krijgen. De derde sticker is positief met de tekst ‘boervriendelijk’. Niet verantwoordelijk voor uitvoeringDe actiegroep roept boeren en betrokken burgers op stickers te plakken op producten in de supermarkt. Hiermee wil de groep consumenten bewust maken en supermarkten wijzen op hun verantwoordelijkheid. Overigens heeft het CBL, de belangenbehartiger voor de supermarkten, al laten weten dat stickers plakken op producten in de supermarkt niet mag voordat deze zijn afgerekend bij de kassa. Agractie Nederland laat dan ook nadrukkelijk weten slechts de middelen beschikbaar te stellen en niet verantwoordelijk te zijn voor de uitvoering. Bestellen via websiteDe stickers kunnen worden besteld via de website van Agractie. Er zijn 200.000 stickers gemaakt. Plakkers worden opgeroepen foto’s van producten met stickers te mailen naar Agractie. Met deze foto wil de actiegroep zo veel mogelijk publiciteit genereren.
0 reacties
|
Agractie komt met stickeractie in supermarkt
Actiegroep Agractie start een stickeractie om consumenten te attenderen op boervriendelijke en boeronvriendelijke producten in de supermarkt.
Agractie heeft drie verschillende stickers laten maken. De sticker ‘niet duurzaam’ is bestemd voor producten die onnodig vanuit het buitenland worden geïmporteerd. De sticker ‘geen eerlijke prijs voor de boer’ kan op producten waarvoor boeren een te lage prijs krijgen. De derde sticker is positief met de tekst ‘boervriendelijk’.
Niet verantwoordelijk voor uitvoering
De actiegroep roept boeren en betrokken burgers op stickers te plakken op producten in de supermarkt. Hiermee wil de groep consumenten bewust maken en supermarkten wijzen op hun verantwoordelijkheid.
Overigens heeft het CBL, de belangenbehartiger voor de supermarkten, al laten weten dat stickers plakken op producten in de supermarkt niet mag voordat deze zijn afgerekend bij de kassa. Agractie Nederland laat dan ook nadrukkelijk weten slechts de middelen beschikbaar te stellen en niet verantwoordelijk te zijn voor de uitvoering.
Bestellen via website
De stickers kunnen worden besteld via de website van Agractie. Er zijn 200.000 stickers gemaakt. Plakkers worden opgeroepen foto’s van producten met stickers te mailen naar Agractie. Met deze foto wil de actiegroep zo veel mogelijk publiciteit genereren.
REAGEER