donderdag, 22 februari, 2018 ‘Meer diversiteit in het zuivelschap biedt kansen aan veehouders.’ Dit stelt supermarktdeskundige Paul Moers in een artikel in Veeteelt over het ontstaan van nieuwe melkstromen. De laatste twee jaar ziet de ene na de andere nieuwe melkstroom het levenslicht. Moers noemt dit goed nieuws voor veehouders. ‘Melk was tot voor kort een anoniem – wit – massaproduct. Met goede duurzaamheidsconcepten kun je van zuivel iets bijzonders maken. Dat biedt ondernemers kansen om zich te onderscheiden en een betere prijs te realiseren’, denkt hij. Smoel aan imagoVeel nieuwe concepten komen tot stand op initiatief van supermarkten en zijn gericht op huismerken. ‘Waar ketens elkaar tot voor kort beconcurreerden op prijs, proberen ze elkaar nu de loef af te steken op duurzaamheid’, stelt Moers. ‘Met een eigen duurzame melkstroom geven ze smoel aan hun duurzaamheidsimago’, ziet de kenner van het grootwinkelbedrijf. Hij voorspelt dan ook dat de huidige ontwikkeling nog maar het begin is. Consumenten willen betalenDe supermarktdeskundige wijst erop dat een deel van de consumenten duidelijk bereid blijkt om extra te betalen voor producten met duurzaamheidsclaims. Hij trekt een vergelijking met vlees dat is gecodeerd op dierwelzijn volgens het sterrensysteem van de Dierenbescherming. ‘Dat is een groot succes. Consumenten snappen dat er een prijskaartje hangt aan extra duurzaamheidseisen aan boeren’, aldus Moers. Paul Moers is een van de deskundigen die in het tweede februarinummer van Veeteelt een visie geeft op de ontwikkeling van nieuwe melkstromen. De nieuwe Veeteelt verschijnt vandaag.
0 reacties
|
Supermarktkenner Paul Moers ziet dat zuivel bijzonder wordt
‘Meer diversiteit in het zuivelschap biedt kansen aan veehouders.’ Dit stelt supermarktdeskundige Paul Moers in een artikel in Veeteelt over het ontstaan van nieuwe melkstromen.
De laatste twee jaar ziet de ene na de andere nieuwe melkstroom het levenslicht. Moers noemt dit goed nieuws voor veehouders. ‘Melk was tot voor kort een anoniem – wit – massaproduct. Met goede duurzaamheidsconcepten kun je van zuivel iets bijzonders maken. Dat biedt ondernemers kansen om zich te onderscheiden en een betere prijs te realiseren’, denkt hij.
Smoel aan imago
Veel nieuwe concepten komen tot stand op initiatief van supermarkten en zijn gericht op huismerken. ‘Waar ketens elkaar tot voor kort beconcurreerden op prijs, proberen ze elkaar nu de loef af te steken op duurzaamheid’, stelt Moers.
‘Met een eigen duurzame melkstroom geven ze smoel aan hun duurzaamheidsimago’, ziet de kenner van het grootwinkelbedrijf. Hij voorspelt dan ook dat de huidige ontwikkeling nog maar het begin is.
Consumenten willen betalen
De supermarktdeskundige wijst erop dat een deel van de consumenten duidelijk bereid blijkt om extra te betalen voor producten met duurzaamheidsclaims. Hij trekt een vergelijking met vlees dat is gecodeerd op dierwelzijn volgens het sterrensysteem van de Dierenbescherming. ‘Dat is een groot succes. Consumenten snappen dat er een prijskaartje hangt aan extra duurzaamheidseisen aan boeren’, aldus Moers.
Paul Moers is een van de deskundigen die in het tweede februarinummer van Veeteelt een visie geeft op de ontwikkeling van nieuwe melkstromen. De nieuwe Veeteelt verschijnt vandaag.
REAGEER