Omzet zuivel onder keurmerk stijgt met 125 procent


Vorig jaar had 17,5 procent van de producten in het zuivelschap een keurmerk
maandag, 15 juni, 2020

De omzet in Nederlandse supermarkten van voeding met een keurmerk is afgelopen jaar met 4,2 procent gestegen. De grootste stijging werd gerealiseerd in het zuivelschap: plus 125 procent.

Dit blijkt uit cijfers van de Monitor Keurmerken Retail van onderzoeksbureau IRI.

Beter Leven grootste keurmerk

Met een omzet van 2,3 miljard euro is het Beter Leven Keurmerk met afstand het grootste keurmerk in de Nederlandse supermarkten. Afgelopen jaar steeg de omzet opnieuw met 25 procent. De omzet van voedingsmiddelen onder het Europese bio keurmerk nam in 2019 met 5 procent toe.

Zuivelsegment voortrekker

Relatief de grootste omzetstijging werd gerealiseerd voor producten onder het keurmerk ‘On the way to Planet Proof’, waarbij het zuivelsegment de voortrekker was. De omzet vertienvoudigde ruimschoots tot in totaal 442 miljoen. Dankzij de introductie van een groot aantal nieuwe producten onder het Planet Proofkeurmerk was vorig jaar 17,5 procent van de zuivelomzet gelabeld met een keurmerk. Vorig jaar was dit nog 8,1 procent. Dit is een stijging van 125 procent

Zonder Aldi en Lidl

Onderzoeksbureau IRI werkte voor dit onderzoek samen met de beheerders van de belangrijkste onafhankelijk geborgde keurmerken. De omzet geldt voor alle supermarkten behalve Aldi en Lidl. Het keurmerkenrapport over 2019 is hier te downloaden

 


0 reacties

Vorig jaar had 17,5 procent van de producten in het zuivelschap een keurmerk
maandag, 15 juni, 2020

De omzet in Nederlandse supermarkten van voeding met een keurmerk is afgelopen jaar met 4,2 procent gestegen. De grootste stijging werd gerealiseerd in het zuivelschap: plus 125 procent.

Dit blijkt uit cijfers van de Monitor Keurmerken Retail van onderzoeksbureau IRI.

Beter Leven grootste keurmerk

Met een omzet van 2,3 miljard euro is het Beter Leven Keurmerk met afstand het grootste keurmerk in de Nederlandse supermarkten. Afgelopen jaar steeg de omzet opnieuw met 25 procent. De omzet van voedingsmiddelen onder het Europese bio keurmerk nam in 2019 met 5 procent toe.

Zuivelsegment voortrekker

Relatief de grootste omzetstijging werd gerealiseerd voor producten onder het keurmerk ‘On the way to Planet Proof’, waarbij het zuivelsegment de voortrekker was. De omzet vertienvoudigde ruimschoots tot in totaal 442 miljoen. Dankzij de introductie van een groot aantal nieuwe producten onder het Planet Proofkeurmerk was vorig jaar 17,5 procent van de zuivelomzet gelabeld met een keurmerk. Vorig jaar was dit nog 8,1 procent. Dit is een stijging van 125 procent

Zonder Aldi en Lidl

Onderzoeksbureau IRI werkte voor dit onderzoek samen met de beheerders van de belangrijkste onafhankelijk geborgde keurmerken. De omzet geldt voor alle supermarkten behalve Aldi en Lidl. Het keurmerkenrapport over 2019 is hier te downloaden

 

0 reacties



REAGEER

Veeteelt stelt het erg op prijs dat je wilt reageren op een bericht. Vul hieronder je volledige naam (voor- en achternaam) en je emailadres in. Je reactie wordt dan meteen geplaatst. Wil je niet elke keer je naam en emailadres invullen? Dan kun je je eenmalig registreren. Zo ontstaat een omgeving waarin iedereen op een respectvolle manier kan reageren in plaats van anoniem afreageren.
You must have Javascript enabled to use this form.