maandag, 15 juni, 2020 De omzet in Nederlandse supermarkten van voeding met een keurmerk is afgelopen jaar met 4,2 procent gestegen. De grootste stijging werd gerealiseerd in het zuivelschap: plus 125 procent. Dit blijkt uit cijfers van de Monitor Keurmerken Retail van onderzoeksbureau IRI. Beter Leven grootste keurmerkMet een omzet van 2,3 miljard euro is het Beter Leven Keurmerk met afstand het grootste keurmerk in de Nederlandse supermarkten. Afgelopen jaar steeg de omzet opnieuw met 25 procent. De omzet van voedingsmiddelen onder het Europese bio keurmerk nam in 2019 met 5 procent toe. Zuivelsegment voortrekkerRelatief de grootste omzetstijging werd gerealiseerd voor producten onder het keurmerk ‘On the way to Planet Proof’, waarbij het zuivelsegment de voortrekker was. De omzet vertienvoudigde ruimschoots tot in totaal 442 miljoen. Dankzij de introductie van een groot aantal nieuwe producten onder het Planet Proofkeurmerk was vorig jaar 17,5 procent van de zuivelomzet gelabeld met een keurmerk. Vorig jaar was dit nog 8,1 procent. Dit is een stijging van 125 procent Zonder Aldi en LidlOnderzoeksbureau IRI werkte voor dit onderzoek samen met de beheerders van de belangrijkste onafhankelijk geborgde keurmerken. De omzet geldt voor alle supermarkten behalve Aldi en Lidl. Het keurmerkenrapport over 2019 is hier te downloaden
0 reacties
|
Omzet zuivel onder keurmerk stijgt met 125 procent
De omzet in Nederlandse supermarkten van voeding met een keurmerk is afgelopen jaar met 4,2 procent gestegen. De grootste stijging werd gerealiseerd in het zuivelschap: plus 125 procent.
Dit blijkt uit cijfers van de Monitor Keurmerken Retail van onderzoeksbureau IRI.
Beter Leven grootste keurmerk
Met een omzet van 2,3 miljard euro is het Beter Leven Keurmerk met afstand het grootste keurmerk in de Nederlandse supermarkten. Afgelopen jaar steeg de omzet opnieuw met 25 procent. De omzet van voedingsmiddelen onder het Europese bio keurmerk nam in 2019 met 5 procent toe.
Zuivelsegment voortrekker
Relatief de grootste omzetstijging werd gerealiseerd voor producten onder het keurmerk ‘On the way to Planet Proof’, waarbij het zuivelsegment de voortrekker was. De omzet vertienvoudigde ruimschoots tot in totaal 442 miljoen. Dankzij de introductie van een groot aantal nieuwe producten onder het Planet Proofkeurmerk was vorig jaar 17,5 procent van de zuivelomzet gelabeld met een keurmerk. Vorig jaar was dit nog 8,1 procent. Dit is een stijging van 125 procent
Zonder Aldi en Lidl
Onderzoeksbureau IRI werkte voor dit onderzoek samen met de beheerders van de belangrijkste onafhankelijk geborgde keurmerken. De omzet geldt voor alle supermarkten behalve Aldi en Lidl. Het keurmerkenrapport over 2019 is hier te downloaden
REAGEER