woensdag, 28 april, 2021 In Duitsland werd vorig jaar voor ruim 8,8 miljard euro verkocht aan zuivel met het VLOG-label. Dit meldt het Verband Lebensmittel Ohne Gentechnik, de eigenaar van het VLOG-label dat garandeert dat levensmiddelen zijn geproduceerd zonder gebruik van gentechnieken. Verdere omzetstijging verwachtDe omzetcijfers over 2020 komen neer op een stijging van 14 procent ten opzichte van 2019 en betekenen een ruime verdubbeling van de omzet vergeleken met 2017. Voor dit jaar wordt een verdere stijging van de verkopen met bijna zes procent verwacht. Zuivel belangrijkste productcategorieZuivel is in het VLOG-assortiment veruit de belangrijkste productcategorie. In totaal kochten Duitse consumenten vorig jaar voor 12,6 miljard euro aan VLOG-producten. Naast zuivel ging het hierbij om onder andere eieren en pluimveevlees. Volgens de eigenaar van het VLOG-label bedroeg het marktaandeel in de totale levensmiddelenhandel hiermee ongeveer 5 procent.
0 reacties
|
Omzet VLOG-zuivel in Duitsland verdubbelt in vier jaar tijd
In Duitsland werd vorig jaar voor ruim 8,8 miljard euro verkocht aan zuivel met het VLOG-label.
Dit meldt het Verband Lebensmittel Ohne Gentechnik, de eigenaar van het VLOG-label dat garandeert dat levensmiddelen zijn geproduceerd zonder gebruik van gentechnieken.
Verdere omzetstijging verwacht
De omzetcijfers over 2020 komen neer op een stijging van 14 procent ten opzichte van 2019 en betekenen een ruime verdubbeling van de omzet vergeleken met 2017. Voor dit jaar wordt een verdere stijging van de verkopen met bijna zes procent verwacht.
Zuivel belangrijkste productcategorie
Zuivel is in het VLOG-assortiment veruit de belangrijkste productcategorie. In totaal kochten Duitse consumenten vorig jaar voor 12,6 miljard euro aan VLOG-producten. Naast zuivel ging het hierbij om onder andere eieren en pluimveevlees. Volgens de eigenaar van het VLOG-label bedroeg het marktaandeel in de totale levensmiddelenhandel hiermee ongeveer 5 procent.
REAGEER