dinsdag, 13 november, 2018 De nieuwe strategie van zuivelfabriek FrieslandCampina richt zich op gezonde voeding, duurzaamheid, klantgerichtheid en het vergroten van de winstgevendheid van basiszuivel. Met deze vier pijlers wil de zuivelcooperatie investeren in duurzame langetermijngroei en in de financiële gezondheid van de onderneming én de coöperatie. Best betalende grote coöperatieFrieslandCampina wil met deze strategie jaarlijks de best betalende grote coöperatie zijn, zo schrijft de organisatie. Of de strategie werkt, is volgens FrieslandCampina af te meten aan het gegeven dat de jaarlijkse organische groei een toegevoegde waarde heeft van twee procent en de winstmarge met meer dan 1 procentpunt groeit. Ook moeten er jaarlijks acht van de tien doelstelling op het gebied van duurzaamheid worden gehaald. Basiszuivel moet winstgevendDe zuivelonderneming neemt ook duidelijk stelling over het vergroten van de winstgevendheid van de basiszuivel; er moet minder melk verwerkt worden in onrendabele producten. Daarvoor moeten er winstgevende posities worden opgebouwd in zowel merkkaas als merkloze kaas. FrieslandCampina verwacht dat flexibele melkverwerking gaat helpen om producten te maken die nieuwe mogelijkheden bieden in de markt. Klik hier om de nieuw strategie te bekijken.
0 reacties
|
Nieuwe strategie FrieslandCampina rust op vier pijlers
De nieuwe strategie van zuivelfabriek FrieslandCampina richt zich op gezonde voeding, duurzaamheid, klantgerichtheid en het vergroten van de winstgevendheid van basiszuivel.
Met deze vier pijlers wil de zuivelcooperatie investeren in duurzame langetermijngroei en in de financiële gezondheid van de onderneming én de coöperatie.
Best betalende grote coöperatie
FrieslandCampina wil met deze strategie jaarlijks de best betalende grote coöperatie zijn, zo schrijft de organisatie. Of de strategie werkt, is volgens FrieslandCampina af te meten aan het gegeven dat de jaarlijkse organische groei een toegevoegde waarde heeft van twee procent en de winstmarge met meer dan 1 procentpunt groeit.
Ook moeten er jaarlijks acht van de tien doelstelling op het gebied van duurzaamheid worden gehaald.
Basiszuivel moet winstgevend
De zuivelonderneming neemt ook duidelijk stelling over het vergroten van de winstgevendheid van de basiszuivel; er moet minder melk verwerkt worden in onrendabele producten. Daarvoor moeten er winstgevende posities worden opgebouwd in zowel merkkaas als merkloze kaas.
FrieslandCampina verwacht dat flexibele melkverwerking gaat helpen om producten te maken die nieuwe mogelijkheden bieden in de markt.
Klik hier om de nieuw strategie te bekijken.
REAGEER