FrieslandCampina verliest 9 procent aan merkenwaarde


De zuivelmerken van  FrieslandCampina verloren afgelopen jaar negen procent aan waarde
vrijdag, 13 augustus, 2021

Het Franse zuivelconcern Lactalis bezit de hoogste waarde aan totale zuivelmerken in de wereld.

FrieslandCampina daalde op de ranglijst van het internationale onderzoeksbureau Brand Finance van de vijfde naar de zesde positie.

Arla plust 26 procent

De merkenportfolio van FrieslandCampina is volgens Brand Finance op dit moment 6,36 miljard Amerikaanse dollar waard. Dat is zo’n 9 procent minder dan in 2020. Door dit verlies wordt de Nederlandse zuivelcoöperatie in de ranglijst voorbij gestreefd door Arla. De merken van deze coöperatie werden bijna 26 procent meer waard waardoor de totale waarde uitkomt op bijna 7 miljard euro.

Lactalis passeert Nestlé

Lactalis noteert met 11,4 miljard euro de hoogste merkwaarde. Dat is zo’n 2 procent minder dan in 2020. Toch neemt het Franse zuivelconcern de eerste plaats over van de zuiveltak van voedingsreus Nestlé. Dat leverde bijna 18 procent aan waarde in en staat nu op de tweede plaats. Op de plaatsen drie en vier staan het Franse Danone en het Chinese Yili.

Friso 20 procent minder waard

De waardedaling van FrieslandCampina komt vooral op het conto van Friso, het internationale merk voor babyvoeding. Dat verloor afgelopen jaar bijna 20 procent in waarde en is volgens Brand Finance nu nog bijna 3 miljard dollar waard. Hiermee daalt Friso in de rangschikking van zuivelmerken van de vierde naar de zesde positie.

 

 


0 reacties

De zuivelmerken van  FrieslandCampina verloren afgelopen jaar negen procent aan waarde
vrijdag, 13 augustus, 2021

Het Franse zuivelconcern Lactalis bezit de hoogste waarde aan totale zuivelmerken in de wereld.

FrieslandCampina daalde op de ranglijst van het internationale onderzoeksbureau Brand Finance van de vijfde naar de zesde positie.

Arla plust 26 procent

De merkenportfolio van FrieslandCampina is volgens Brand Finance op dit moment 6,36 miljard Amerikaanse dollar waard. Dat is zo’n 9 procent minder dan in 2020. Door dit verlies wordt de Nederlandse zuivelcoöperatie in de ranglijst voorbij gestreefd door Arla. De merken van deze coöperatie werden bijna 26 procent meer waard waardoor de totale waarde uitkomt op bijna 7 miljard euro.

Lactalis passeert Nestlé

Lactalis noteert met 11,4 miljard euro de hoogste merkwaarde. Dat is zo’n 2 procent minder dan in 2020. Toch neemt het Franse zuivelconcern de eerste plaats over van de zuiveltak van voedingsreus Nestlé. Dat leverde bijna 18 procent aan waarde in en staat nu op de tweede plaats. Op de plaatsen drie en vier staan het Franse Danone en het Chinese Yili.

Friso 20 procent minder waard

De waardedaling van FrieslandCampina komt vooral op het conto van Friso, het internationale merk voor babyvoeding. Dat verloor afgelopen jaar bijna 20 procent in waarde en is volgens Brand Finance nu nog bijna 3 miljard dollar waard. Hiermee daalt Friso in de rangschikking van zuivelmerken van de vierde naar de zesde positie.

 

 

0 reacties



REAGEER

Veeteelt stelt het erg op prijs dat je wilt reageren op een bericht. Vul hieronder je volledige naam (voor- en achternaam) en je emailadres in. Je reactie wordt dan meteen geplaatst. Wil je niet elke keer je naam en emailadres invullen? Dan kun je je eenmalig registreren. Zo ontstaat een omgeving waarin iedereen op een respectvolle manier kan reageren in plaats van anoniem afreageren.
You must have Javascript enabled to use this form.