FrieslandCampina in top 3 beste reputatie


Een sterke reputatie van het bedrijf FrieslandCampina versterkt ook het merk FrieslandCampina
woensdag, 24 maart, 2021

Zuivelconcern FrieslandCampina is in Nederland het bedrijf met de op twee na beste reputatie. Dit blijkt uit onderzoek van het Amerikaanse onderzoeksbureau RepTrak.

Royal FrieslandCampina (RFC) eindigt in de rangschikking op reputatie op de derde plaats, achter elektronicafabrikant Philips en chipbouwer ASML. Ook vorig jaar stond het zuivelconcern al op 3. Bij het jongere publiek (leeftijd 18 tot 34 jaar) scoort RFC zelfs de tweede positie.

18.000 Nederlanders

Het reputatieonderzoek wordt uitgevoerd door RepTrak. Dit bedrijf onderzoekt het hele jaar continu hoe het Nederlands publiek naar de 30 grootste bedrijven kijkt. Vorig jaar werden 18.000 Nederlanders online bevraagd. Hierbij wordt onder andere gevraagd in hoeverre de bedrijven voldoen aan de verwachtingen van hun klanten, vertrouwen genieten en of ze een zinvolle bijdrage leveren aan de maatschappij. Ook wordt in kaart gebracht in hoeverre het publiek bereid is tot het kopen van producten en diensten, hoe graag ze er zouden willen werken en hoe ze over een bedrijf praten.

Reputatie belangrijk voor merk

Hein Schumacher, CEO van FrieslandCampina, geeft in een reactie aan trots te zijn op de uitkomst van het onderzoek. ‘Als producent van bekende merkartikelen is een sterke en solide reputatie enorm belangrijk voor ons. Onze bedrijfsnaam staat immers op de verpakking en is zichtbaar voor de consument, elke dag opnieuw’, aldus Schumacher.



Een sterke reputatie van het bedrijf FrieslandCampina versterkt ook het merk FrieslandCampina
woensdag, 24 maart, 2021

Zuivelconcern FrieslandCampina is in Nederland het bedrijf met de op twee na beste reputatie. Dit blijkt uit onderzoek van het Amerikaanse onderzoeksbureau RepTrak.

Royal FrieslandCampina (RFC) eindigt in de rangschikking op reputatie op de derde plaats, achter elektronicafabrikant Philips en chipbouwer ASML. Ook vorig jaar stond het zuivelconcern al op 3. Bij het jongere publiek (leeftijd 18 tot 34 jaar) scoort RFC zelfs de tweede positie.

18.000 Nederlanders

Het reputatieonderzoek wordt uitgevoerd door RepTrak. Dit bedrijf onderzoekt het hele jaar continu hoe het Nederlands publiek naar de 30 grootste bedrijven kijkt. Vorig jaar werden 18.000 Nederlanders online bevraagd. Hierbij wordt onder andere gevraagd in hoeverre de bedrijven voldoen aan de verwachtingen van hun klanten, vertrouwen genieten en of ze een zinvolle bijdrage leveren aan de maatschappij. Ook wordt in kaart gebracht in hoeverre het publiek bereid is tot het kopen van producten en diensten, hoe graag ze er zouden willen werken en hoe ze over een bedrijf praten.

Reputatie belangrijk voor merk

Hein Schumacher, CEO van FrieslandCampina, geeft in een reactie aan trots te zijn op de uitkomst van het onderzoek. ‘Als producent van bekende merkartikelen is een sterke en solide reputatie enorm belangrijk voor ons. Onze bedrijfsnaam staat immers op de verpakking en is zichtbaar voor de consument, elke dag opnieuw’, aldus Schumacher.



Reacties


REAGEER

Veeteelt stelt het erg op prijs dat je wilt reageren op een bericht. Vul hieronder je volledige naam (voor- en achternaam) en je emailadres in. Je reactie wordt dan meteen geplaatst. Wil je niet elke keer je naam en emailadres invullen? Dan kun je je eenmalig registreren. Zo ontstaat een omgeving waarin iedereen op een respectvolle manier kan reageren in plaats van anoniem afreageren.
You must have Javascript enabled to use this form.