dinsdag, 13 februari, 2018 CRV heeft afgelopen dagen uitvoerig overleg gevoerd met RVO en de NVWA. In de gesprekken hebben de overheidsinstanties RVO en NVWA benadrukt dat melkveehouders zelf verantwoordelijk zijn voor een kloppende I&R-registratie. Voorstellen van CRV om veehouders te mogen assisteren in het opvoeren van bewijslast om het bedrijf te deblokkeren hebben vooralsnog geen goedkeuring, maar worden door de overheidsinstanties bestudeerd. Meer dan duizend telefoontjesDe CRV-klantenservice kreeg afgelopen dagen meer dan duizend telefoontjes te verwerken. Roald van Noort, CEO van CRV, betreurt het dat de organisatie niet heel veel kan doen voor de veehouders. ‘CRV probeert waar het kan de geblokkeerde bedrijven te ondersteunen, maar we moeten blijven handelen binnen alle juridische kaders’, aldus Van Noort in een persbericht. Daarin weerlegt hij ook reacties van veehouders dat koppelingen tussen het I&R-systeem en de registratiesystemen van CRV mede schuldig zouden zijn aan blokkades van een aantal bedrijven. ‘CRV herkent zich niet in berichtgeving dat het CRV-systeem niet goed communiceert met het I&R-systeem.’ Blijvend in gesprek met overheidsinstantiesVan Noort benadrukt dat een sluitende I&R-registratie belangrijk is voor de exportpositie van melkveehoudend Nederland. ‘Ook kan een goed functionerend I&R-systeem positief bijdragen aan het Nederlandse derogatieverzoek in Brussel. Daarom blijven we onvermoeid in gesprek met veehouders en de overheidsinstanties, zodat we deze zaak samen snel tot een goed einde brengen.’
0 reacties
|
CRV blijft in overleg met RVO en NVWA over I&R-fraude
CRV heeft afgelopen dagen uitvoerig overleg gevoerd met RVO en de NVWA.
In de gesprekken hebben de overheidsinstanties RVO en NVWA benadrukt dat melkveehouders zelf verantwoordelijk zijn voor een kloppende I&R-registratie. Voorstellen van CRV om veehouders te mogen assisteren in het opvoeren van bewijslast om het bedrijf te deblokkeren hebben vooralsnog geen goedkeuring, maar worden door de overheidsinstanties bestudeerd.
Meer dan duizend telefoontjes
De CRV-klantenservice kreeg afgelopen dagen meer dan duizend telefoontjes te verwerken. Roald van Noort, CEO van CRV, betreurt het dat de organisatie niet heel veel kan doen voor de veehouders. ‘CRV probeert waar het kan de geblokkeerde bedrijven te ondersteunen, maar we moeten blijven handelen binnen alle juridische kaders’, aldus Van Noort in een persbericht. Daarin weerlegt hij ook reacties van veehouders dat koppelingen tussen het I&R-systeem en de registratiesystemen van CRV mede schuldig zouden zijn aan blokkades van een aantal bedrijven. ‘CRV herkent zich niet in berichtgeving dat het CRV-systeem niet goed communiceert met het I&R-systeem.’
Blijvend in gesprek met overheidsinstanties
Van Noort benadrukt dat een sluitende I&R-registratie belangrijk is voor de exportpositie van melkveehoudend Nederland. ‘Ook kan een goed functionerend I&R-systeem positief bijdragen aan het Nederlandse derogatieverzoek in Brussel. Daarom blijven we onvermoeid in gesprek met veehouders en de overheidsinstanties, zodat we deze zaak samen snel tot een goed einde brengen.’
REAGEER