Ook kringloopboeren met commercial op tv


Caring Farmers staan voor een natuurinclusieve kringlooplandbouw (beeld: Caring Farmers)
maandag, 11 mei, 2020

Nadat er eerder al boerenspotjes op tv waren van Farmers Defence Force, Agractie en LTO, was er afgelopen weekend een commercial te zien van Caring Farmers.

Omdat deze boeren een ander voedselproductiesysteem hanteren, namelijk natuurinclusieve kringlooplandbouw, willen ze ook hun geluid laten horen. De commerical is meer gericht op biodiversiteit, respect voor dieren en korte ketens. Er wordt een duidelijke oproep aan consumenten gedaan: ‘Help ons anders boeren, sluit je aan.’

Geen gratis zendtijd

De commercial is tot stand gekomen dankzij crowdfunding en daarmee afwijkend van sommige andere boerenspotjes die gratis zendtijd hebben gehad. Binnen een week brachten boeren en burgers de benodigde hoeveelheid geld bij elkaar.

De organisatie telt op dit moment 130 boeren die allen de code van Caring Farmers onderschrijven en aan de slag zijn met dierenwelzijn, bodemkwaliteit, biodiversiteit en korte ketens. Het einddoel is volgens de organisatie een landbouw die opereert op een zo’n klein mogelijke schaal binnen de grenzen van de natuur en met respect voor dieren en mensen. Dat houdt in dat het gebruik van chemische middelen en kunstmest wordt afgebouwd, er minder voedselkilometer worden gemaakt en alle dieren buiten lopen. Caring Farmers streeft naar korte ketens waar boeren een eerlijke prijs ontvangen.

De commercial is hier te zien.


0 reacties

Caring Farmers staan voor een natuurinclusieve kringlooplandbouw (beeld: Caring Farmers)
maandag, 11 mei, 2020

Nadat er eerder al boerenspotjes op tv waren van Farmers Defence Force, Agractie en LTO, was er afgelopen weekend een commercial te zien van Caring Farmers.

Omdat deze boeren een ander voedselproductiesysteem hanteren, namelijk natuurinclusieve kringlooplandbouw, willen ze ook hun geluid laten horen. De commerical is meer gericht op biodiversiteit, respect voor dieren en korte ketens. Er wordt een duidelijke oproep aan consumenten gedaan: ‘Help ons anders boeren, sluit je aan.’

Geen gratis zendtijd

De commercial is tot stand gekomen dankzij crowdfunding en daarmee afwijkend van sommige andere boerenspotjes die gratis zendtijd hebben gehad. Binnen een week brachten boeren en burgers de benodigde hoeveelheid geld bij elkaar.

De organisatie telt op dit moment 130 boeren die allen de code van Caring Farmers onderschrijven en aan de slag zijn met dierenwelzijn, bodemkwaliteit, biodiversiteit en korte ketens. Het einddoel is volgens de organisatie een landbouw die opereert op een zo’n klein mogelijke schaal binnen de grenzen van de natuur en met respect voor dieren en mensen. Dat houdt in dat het gebruik van chemische middelen en kunstmest wordt afgebouwd, er minder voedselkilometer worden gemaakt en alle dieren buiten lopen. Caring Farmers streeft naar korte ketens waar boeren een eerlijke prijs ontvangen.

De commercial is hier te zien.

0 reacties



REAGEER

Veeteelt stelt het erg op prijs dat je wilt reageren op een bericht. Vul hieronder je volledige naam (voor- en achternaam) en je emailadres in. Je reactie wordt dan meteen geplaatst. Wil je niet elke keer je naam en emailadres invullen? Dan kun je je eenmalig registreren. Zo ontstaat een omgeving waarin iedereen op een respectvolle manier kan reageren in plaats van anoniem afreageren.
You must have Javascript enabled to use this form.