Nieuwe directie CRV geeft groeiambitie vorm


CFO Egon Verheijden (links) en CEO Angus Haslett (rechts) zien volop kansen om de positie van CRV te versterken
donderdag, 19 november, 2020

‘Er is geen fokprogramma in de wereld dat zo progressief en gedegen inspeelt op nieuwe eisen aan de productie van melk en vlees als dat van CRV. De basis voor internationale ontwikkeling staat. We moeten en kunnen deze positie verder uitbouwen.’

Dit stellen de nieuwe CEO, de uit Nieuw-Zeeland afkomstige Angus Haslett, en CFO Egon Verheijden van CRV in een interview in Veeteelt.

De basis staat

Met het aantreden van Haslett en Verheijden heeft CRV een hele nieuwe directietop. Deze heeft van de raad van commissarissen de opdracht gekregen om de positie van CRV als toonaangevend internationaal bedrijf in genetica te versterken en uit te bouwen. De directeuren zien hiervoor volop kansen. ‘Er is de afgelopen jaren hard gewerkt aan de opbouw van een sterke internationale organisatie met businessunits in diverse Europese landen, maar ook in Nieuw-Zeeland, Brazilië en de Verenigde Staten. Daarbij is CRV financieel kerngezond. De basis staat. Maar we kunnen en moeten onze positie meer uitbouwen’, geeft Verheijden aan.

Progressief en gedegen

‘Ik ben ervan overtuigd dat onze stieren toegevoegde waarde bieden voor veehouders over de hele wereld’, vult Haslett aan. ‘Veehouders staan allemaal voor dezelfde uitdaging om duurzamer en efficiënter voedsel te produceren onder het oog van een consument die kritisch meekijkt. Er is volgens mij geen fokprogramma in de wereld dat zo progressief en gedegen inspeelt op deze uitdaging als dat van CRV’, aldus de CEO.

Internationale groei noodzakelijk

Internationale groei is volgens de directie noodzakelijk om de leden van de coöperatie te kunnen blijven bedienen met de beste producten tegen een concurrerende prijs. ‘Productontwikkeling kunnen we alleen financieren als we voldoende omzet realiseren. De veestapel in Nederland wordt niet groter en ook in Vlaanderen zijn de mogelijkheden om nog te groeien beperkt. We kunnen en moeten ons marktaandeel op de thuismarkt nog verder uitbouwen, maar de grootste kansen liggen in het buitenland’, aldus Verheijden.

Het volledige interview met Haslett en Verheijden is te lezen in het novembernummer van Veeteelt dat eind deze week verschijnt.


0 reacties

CFO Egon Verheijden (links) en CEO Angus Haslett (rechts) zien volop kansen om de positie van CRV te versterken
donderdag, 19 november, 2020

‘Er is geen fokprogramma in de wereld dat zo progressief en gedegen inspeelt op nieuwe eisen aan de productie van melk en vlees als dat van CRV. De basis voor internationale ontwikkeling staat. We moeten en kunnen deze positie verder uitbouwen.’

Dit stellen de nieuwe CEO, de uit Nieuw-Zeeland afkomstige Angus Haslett, en CFO Egon Verheijden van CRV in een interview in Veeteelt.

De basis staat

Met het aantreden van Haslett en Verheijden heeft CRV een hele nieuwe directietop. Deze heeft van de raad van commissarissen de opdracht gekregen om de positie van CRV als toonaangevend internationaal bedrijf in genetica te versterken en uit te bouwen. De directeuren zien hiervoor volop kansen. ‘Er is de afgelopen jaren hard gewerkt aan de opbouw van een sterke internationale organisatie met businessunits in diverse Europese landen, maar ook in Nieuw-Zeeland, Brazilië en de Verenigde Staten. Daarbij is CRV financieel kerngezond. De basis staat. Maar we kunnen en moeten onze positie meer uitbouwen’, geeft Verheijden aan.

Progressief en gedegen

‘Ik ben ervan overtuigd dat onze stieren toegevoegde waarde bieden voor veehouders over de hele wereld’, vult Haslett aan. ‘Veehouders staan allemaal voor dezelfde uitdaging om duurzamer en efficiënter voedsel te produceren onder het oog van een consument die kritisch meekijkt. Er is volgens mij geen fokprogramma in de wereld dat zo progressief en gedegen inspeelt op deze uitdaging als dat van CRV’, aldus de CEO.

Internationale groei noodzakelijk

Internationale groei is volgens de directie noodzakelijk om de leden van de coöperatie te kunnen blijven bedienen met de beste producten tegen een concurrerende prijs. ‘Productontwikkeling kunnen we alleen financieren als we voldoende omzet realiseren. De veestapel in Nederland wordt niet groter en ook in Vlaanderen zijn de mogelijkheden om nog te groeien beperkt. We kunnen en moeten ons marktaandeel op de thuismarkt nog verder uitbouwen, maar de grootste kansen liggen in het buitenland’, aldus Verheijden.

Het volledige interview met Haslett en Verheijden is te lezen in het novembernummer van Veeteelt dat eind deze week verschijnt.

0 reacties



REAGEER

Veeteelt stelt het erg op prijs dat je wilt reageren op een bericht. Vul hieronder je volledige naam (voor- en achternaam) en je emailadres in. Je reactie wordt dan meteen geplaatst. Wil je niet elke keer je naam en emailadres invullen? Dan kun je je eenmalig registreren. Zo ontstaat een omgeving waarin iedereen op een respectvolle manier kan reageren in plaats van anoniem afreageren.
You must have Javascript enabled to use this form.