Melkveehouders onderschatten eigen topimago


Het imago van Nederlandse zuivel geniet wereldwijd veel aanzien
maandag, 14 september, 2015

De Nederlandse melkveehouders onderschatten het imago dat de Nederlandse zuivelindustrie heeft in de wereld.

Dat stelt moderator van de populaire website Foodlog.nl Dick Veerman in VeeteeltGRAS Extra. ‘Grondgebondenheid, weidegang en grasland bepalen de merkidentiteit van de Nederlandse zuivel. Daar zijn inmiddels honderden miljoenen euro’s aan marketingcommunicatie in gaan zitten en die hebben prima gewerkt’, aldus Veerman.

Nederlandse melk heeft imago van Mercedes

Veerman begrijpt niet dat melkveehouders nu extra melk produceren waarvan uiteindelijk de eindproducten op de wereldmarkt weg worden gezet. ‘Nederlandse melkveehouders kunnen niet op tegen de kostprijs van 17 cent die Nieuw-Zeelandse veehouders behalen. Daarom zouden ze weg moeten blijven uit de grondstoffenmarkt en zich moeten blijven concentreren op merkproducten. Daar ligt de kracht. Ik snap niet dat veehouders tegen de klippen op melken. Zo maken ze van iets wat het imago heeft van een Mercedes, een rammelende oude Dacia.'

Lees het volledige interview met Veerman in VeeteeltGRAS Extra, die bij het eerste septembernummer van Veeteelt zat bijgesloten.


0 reacties

Het imago van Nederlandse zuivel geniet wereldwijd veel aanzien
maandag, 14 september, 2015

De Nederlandse melkveehouders onderschatten het imago dat de Nederlandse zuivelindustrie heeft in de wereld.

Dat stelt moderator van de populaire website Foodlog.nl Dick Veerman in VeeteeltGRAS Extra. ‘Grondgebondenheid, weidegang en grasland bepalen de merkidentiteit van de Nederlandse zuivel. Daar zijn inmiddels honderden miljoenen euro’s aan marketingcommunicatie in gaan zitten en die hebben prima gewerkt’, aldus Veerman.

Nederlandse melk heeft imago van Mercedes

Veerman begrijpt niet dat melkveehouders nu extra melk produceren waarvan uiteindelijk de eindproducten op de wereldmarkt weg worden gezet. ‘Nederlandse melkveehouders kunnen niet op tegen de kostprijs van 17 cent die Nieuw-Zeelandse veehouders behalen. Daarom zouden ze weg moeten blijven uit de grondstoffenmarkt en zich moeten blijven concentreren op merkproducten. Daar ligt de kracht. Ik snap niet dat veehouders tegen de klippen op melken. Zo maken ze van iets wat het imago heeft van een Mercedes, een rammelende oude Dacia.'

Lees het volledige interview met Veerman in VeeteeltGRAS Extra, die bij het eerste septembernummer van Veeteelt zat bijgesloten.

0 reacties



REAGEER

Veeteelt stelt het erg op prijs dat je wilt reageren op een bericht. Vul hieronder je volledige naam (voor- en achternaam) en je emailadres in. Je reactie wordt dan meteen geplaatst. Wil je niet elke keer je naam en emailadres invullen? Dan kun je je eenmalig registreren. Zo ontstaat een omgeving waarin iedereen op een respectvolle manier kan reageren in plaats van anoniem afreageren.
You must have Javascript enabled to use this form.