Meerderheid wil extra betalen voor weidezuivel


Zo’n 44 procent van de Nederlanders herkent het weidemelklogo
dinsdag, 15 december, 2015

Ruim zeventig procent van de Nederlanders is bereid meer te betalen voor melk als de koe daardoor in de wei kan blijven. Dat blijkt uit in opdracht van Milieudefensie uitgevoerd onderzoek van TNS-NIPO.

Zo’n 36 procent van de Nederlanders zegt bereid te zijn om meer dan vijf cent extra te betalen voor een pak melk van één liter als daarmee de koe in de wei kan blijven lopen. Circa 35 procent van de Nederlanders heeft daar tussen de één en vijf cent voor over. Zestien procent van de burgers wil niet meer betalen voor weidezuivel.

44 procent kent weidemelklogo

Van de bijna 1000 respondenten onder Nederlanders van 18 jaar en ouder herkent overigens slechts 44 procent van de Nederlanders het weidemelklogo. Het logo garandeert dat zuivelproducten gemaakt zijn van weidemelk die apart is opgehaald en verwerkt.

Gezien de uitkomsten van het onderzoek, roept Milieudefensie supermarkten op alleen nog weidezuivel in de schappen te leggen.

Nieuwe weidegangcijfers

Woensdag 16 november worden tijdens een bijeenkomst van Convenant Weidegang de jaarcijfers van weidegang gepresenteerd. In 2014 paste 77,8 procent van de melkveebedrijven in Nederland een vorm van weidegang toe. In 2012 was dat nog 81,2 procent.


0 reacties

Zo’n 44 procent van de Nederlanders herkent het weidemelklogo
dinsdag, 15 december, 2015

Ruim zeventig procent van de Nederlanders is bereid meer te betalen voor melk als de koe daardoor in de wei kan blijven. Dat blijkt uit in opdracht van Milieudefensie uitgevoerd onderzoek van TNS-NIPO.

Zo’n 36 procent van de Nederlanders zegt bereid te zijn om meer dan vijf cent extra te betalen voor een pak melk van één liter als daarmee de koe in de wei kan blijven lopen. Circa 35 procent van de Nederlanders heeft daar tussen de één en vijf cent voor over. Zestien procent van de burgers wil niet meer betalen voor weidezuivel.

44 procent kent weidemelklogo

Van de bijna 1000 respondenten onder Nederlanders van 18 jaar en ouder herkent overigens slechts 44 procent van de Nederlanders het weidemelklogo. Het logo garandeert dat zuivelproducten gemaakt zijn van weidemelk die apart is opgehaald en verwerkt.

Gezien de uitkomsten van het onderzoek, roept Milieudefensie supermarkten op alleen nog weidezuivel in de schappen te leggen.

Nieuwe weidegangcijfers

Woensdag 16 november worden tijdens een bijeenkomst van Convenant Weidegang de jaarcijfers van weidegang gepresenteerd. In 2014 paste 77,8 procent van de melkveebedrijven in Nederland een vorm van weidegang toe. In 2012 was dat nog 81,2 procent.

0 reacties



REAGEER

Veeteelt stelt het erg op prijs dat je wilt reageren op een bericht. Vul hieronder je volledige naam (voor- en achternaam) en je emailadres in. Je reactie wordt dan meteen geplaatst. Wil je niet elke keer je naam en emailadres invullen? Dan kun je je eenmalig registreren. Zo ontstaat een omgeving waarin iedereen op een respectvolle manier kan reageren in plaats van anoniem afreageren.
You must have Javascript enabled to use this form.