Hoogleraar Van Trijp: ‘Impact korte ketens veel groter dan omzet’


De korte keten is voor veehouders een prachtig middel voor rechtstreeks contact met de consument
vrijdag, 14 december, 2018

‘Stel je bedrijf open en blijf het eerlijke verhaal over de productie van voedsel vertellen.’ Deze oproep doet Hans van Trijp, hoogleraar marketing en consumentengedrag bij Wageningen UR, in het decembernummer van Veeteelt.

De kerstspecial van Veeteelt portretteert dit jaar veehouders met een verhaal. Ondernemers die zelf zuivel, vlees, energie en mest verkopen, gaan in gesprek met een van hun klanten.

‘Veehouders die kiezen voor afzet in een korte keten, moeten goed nadenken over de unieke waarde van hun product, hun klanten en de manier waarop ze aan het aan de man willen brengen. Dat vraagt veel van ondernemers’, stelt Van Trijp in een inleidend verhaal.

Authentiek verhaal geen marketingtruc

De hoogleraar verwacht dan ook dat de afzet via korte ketens voorlopig beperkt zal blijven tot nichemarkten. ‘Maar de impact van korte ketens is veel groter dan de omzet die ermee wordt gerealiseerd. De korte keten is een prachtig middel om in contact te komen met de consument’, vindt hij. ‘Het authentieke verhaal van veehouders is geen marketingtruc en moet dat vooral ook niet worden’, geeft Van Trijp aan.

‘Het is voor de hele samenleving van groot belang dat ook komende generaties beseffen dat het niet vanzelfsprekend is dat er altijd voedsel in de winkel ligt.’

Het dubbeldikke decembernummer van Veeteelt ligt vanaf vandaag in de bus.

 

 


0 reacties

De korte keten is voor veehouders een prachtig middel voor rechtstreeks contact met de consument
vrijdag, 14 december, 2018

‘Stel je bedrijf open en blijf het eerlijke verhaal over de productie van voedsel vertellen.’ Deze oproep doet Hans van Trijp, hoogleraar marketing en consumentengedrag bij Wageningen UR, in het decembernummer van Veeteelt.

De kerstspecial van Veeteelt portretteert dit jaar veehouders met een verhaal. Ondernemers die zelf zuivel, vlees, energie en mest verkopen, gaan in gesprek met een van hun klanten.

‘Veehouders die kiezen voor afzet in een korte keten, moeten goed nadenken over de unieke waarde van hun product, hun klanten en de manier waarop ze aan het aan de man willen brengen. Dat vraagt veel van ondernemers’, stelt Van Trijp in een inleidend verhaal.

Authentiek verhaal geen marketingtruc

De hoogleraar verwacht dan ook dat de afzet via korte ketens voorlopig beperkt zal blijven tot nichemarkten. ‘Maar de impact van korte ketens is veel groter dan de omzet die ermee wordt gerealiseerd. De korte keten is een prachtig middel om in contact te komen met de consument’, vindt hij. ‘Het authentieke verhaal van veehouders is geen marketingtruc en moet dat vooral ook niet worden’, geeft Van Trijp aan.

‘Het is voor de hele samenleving van groot belang dat ook komende generaties beseffen dat het niet vanzelfsprekend is dat er altijd voedsel in de winkel ligt.’

Het dubbeldikke decembernummer van Veeteelt ligt vanaf vandaag in de bus.

 

 

0 reacties



REAGEER

Veeteelt stelt het erg op prijs dat je wilt reageren op een bericht. Vul hieronder je volledige naam (voor- en achternaam) en je emailadres in. Je reactie wordt dan meteen geplaatst. Wil je niet elke keer je naam en emailadres invullen? Dan kun je je eenmalig registreren. Zo ontstaat een omgeving waarin iedereen op een respectvolle manier kan reageren in plaats van anoniem afreageren.
You must have Javascript enabled to use this form.