Bijna helft Vlaamse boeren dagelijks op social media


Drie kwart van de Vlaamse boeren is actief op social media
maandag, 9 december, 2013

Bijna de helft van de Vlaamse boeren (44 procent) maakt dagelijks gebruik van social media.

Daarmee is het gebruik van social media fors gestegen ten opzichte van 2012, toen nog maar 13,4 procent dagelijks social media gebruikte. Dat blijkt uit onderzoek van het Nederlandse marketing- en marktonderzoeksbureau AgriDirect. De resultaten werden gepresenteerd op Agribex.

Drie kwart gebruikt social media

In totaal gebruikt drie kwart van de Vlaamse boeren social media. Facebook is nog altijd het populairste medium (61,3 procent), maar de populariteit is wel licht gedaald. Alleen de populariteit van Twitter (5,8 procent) en LinkedIn (4,1 procent) is gestegen, iets wat volgens AgriDirect te maken heeft met een toenemend zakelijk gebruik van sociale media.

Ongeveer een kwart van de boeren bezit een smartphone. Ongeveer 65 procent van de eigenaars gebruikt zijn smartphone of tablet voor het bedrijf en bijna 40 procent maakt gebruik van agrarische apps. Weer-apps, apps met agrarisch nieuws en apps met teelt- en bemestingsadviezen zijn het meest populair.

Vertekende resultaten

Het onderzoek werd in november van dit jaar uitgevoerd bij 325 Vlaamse land- en tuinbouwers. Omdat het een online onderzoek betreft, merkt AgriDirect meteen op dat de resultaten wat vertekend zijn. De deelnemers zijn immers allemaal al wat internetgeoriënteerd. 'Desondanks geeft het onderzoek enkele duidelijke trends weer', klonk het tijdens de presentatie op Agribex.


0 reacties

Drie kwart van de Vlaamse boeren is actief op social media
maandag, 9 december, 2013

Bijna de helft van de Vlaamse boeren (44 procent) maakt dagelijks gebruik van social media.

Daarmee is het gebruik van social media fors gestegen ten opzichte van 2012, toen nog maar 13,4 procent dagelijks social media gebruikte. Dat blijkt uit onderzoek van het Nederlandse marketing- en marktonderzoeksbureau AgriDirect. De resultaten werden gepresenteerd op Agribex.

Drie kwart gebruikt social media

In totaal gebruikt drie kwart van de Vlaamse boeren social media. Facebook is nog altijd het populairste medium (61,3 procent), maar de populariteit is wel licht gedaald. Alleen de populariteit van Twitter (5,8 procent) en LinkedIn (4,1 procent) is gestegen, iets wat volgens AgriDirect te maken heeft met een toenemend zakelijk gebruik van sociale media.

Ongeveer een kwart van de boeren bezit een smartphone. Ongeveer 65 procent van de eigenaars gebruikt zijn smartphone of tablet voor het bedrijf en bijna 40 procent maakt gebruik van agrarische apps. Weer-apps, apps met agrarisch nieuws en apps met teelt- en bemestingsadviezen zijn het meest populair.

Vertekende resultaten

Het onderzoek werd in november van dit jaar uitgevoerd bij 325 Vlaamse land- en tuinbouwers. Omdat het een online onderzoek betreft, merkt AgriDirect meteen op dat de resultaten wat vertekend zijn. De deelnemers zijn immers allemaal al wat internetgeoriënteerd. 'Desondanks geeft het onderzoek enkele duidelijke trends weer', klonk het tijdens de presentatie op Agribex.

0 reacties



REAGEER

Veeteelt stelt het erg op prijs dat je wilt reageren op een bericht. Vul hieronder je volledige naam (voor- en achternaam) en je emailadres in. Je reactie wordt dan meteen geplaatst. Wil je niet elke keer je naam en emailadres invullen? Dan kun je je eenmalig registreren. Zo ontstaat een omgeving waarin iedereen op een respectvolle manier kan reageren in plaats van anoniem afreageren.
You must have Javascript enabled to use this form.