Automatische koeherkenning via de koeienkop


Elke koeienkop is uniek en daarmee geschikt voor ‘gezichtsherkenning‘
woensdag, 7 februari, 2018

Het Amerikaanse voerconcern Cargill is een samenwerking gestart met het Ierse bedrijf Cainthus, dat werkt aan technologie die koeien kan herkennen aan de kop.

Een zogenoemde ‘slimme camera’ kan koeien herkennen aan de vlekken en de vorm van de kop, die voor elke koe uniek is.

Gegevens combineren

Cainthus is een bedrijf dat technieken voor gezichtsherkenning doorontwikkelt. Het ziet kansen voor gezichtsherkenning bij rundvee, maar onderzoekt ook de mogelijkheden voor kippen, varkens en vis. De gezichtsherkenning bij koeien wil Caintus combineren met gegevens over voeropname, melkgift en gedrag. Door deze datastromen, veelal verzameld via camerabeelden, te combineren, kunnen er sneller afwijkingen worden opgespoord en kunnen veehouders gewaarschuwd worden voor mogelijk zieke dieren.

Cargill – een van ’s werelds grootste voerbedrijven met 150.000 medewerkers – ziet kansen voor data en voeding. De samenwerking met Cainthus betekent ook dat het bedrijf geld gaat investeren in de techniek van gezichtsherkenning bij koeien. Hoe groot de investering is, is niet bekendgemaakt.


0 reacties

Elke koeienkop is uniek en daarmee geschikt voor ‘gezichtsherkenning‘
woensdag, 7 februari, 2018

Het Amerikaanse voerconcern Cargill is een samenwerking gestart met het Ierse bedrijf Cainthus, dat werkt aan technologie die koeien kan herkennen aan de kop.

Een zogenoemde ‘slimme camera’ kan koeien herkennen aan de vlekken en de vorm van de kop, die voor elke koe uniek is.

Gegevens combineren

Cainthus is een bedrijf dat technieken voor gezichtsherkenning doorontwikkelt. Het ziet kansen voor gezichtsherkenning bij rundvee, maar onderzoekt ook de mogelijkheden voor kippen, varkens en vis. De gezichtsherkenning bij koeien wil Caintus combineren met gegevens over voeropname, melkgift en gedrag. Door deze datastromen, veelal verzameld via camerabeelden, te combineren, kunnen er sneller afwijkingen worden opgespoord en kunnen veehouders gewaarschuwd worden voor mogelijk zieke dieren.

Cargill – een van ’s werelds grootste voerbedrijven met 150.000 medewerkers – ziet kansen voor data en voeding. De samenwerking met Cainthus betekent ook dat het bedrijf geld gaat investeren in de techniek van gezichtsherkenning bij koeien. Hoe groot de investering is, is niet bekendgemaakt.

0 reacties



REAGEER

Veeteelt stelt het erg op prijs dat je wilt reageren op een bericht. Vul hieronder je volledige naam (voor- en achternaam) en je emailadres in. Je reactie wordt dan meteen geplaatst. Wil je niet elke keer je naam en emailadres invullen? Dan kun je je eenmalig registreren. Zo ontstaat een omgeving waarin iedereen op een respectvolle manier kan reageren in plaats van anoniem afreageren.
You must have Javascript enabled to use this form.