NRM-inzenders afkomstig uit alle leeftijdscategorieën


Inzenders gaan steeds professioneler te werk bij de voorbereiding op de NRM
dinsdag, 20 juni, 2017

De inzenders aan de komende NRM zijn afkomstig uit alle leeftijdscategorieën, zo blijkt uit een enquête die Veeteelt aan de NRM-deelnemers stuurde. Het enthousiasme over keuringsdeelname blijft onder alle inzenders onverminderd hoog.

Veeteelt stuurde de 126 inzenders aan de komende NRM een enquête om erachter te komen wat hun motivatie is om deel te nemen. Van deze groep vulden 80 inzenders de enquête in. De veehouders die koeien inzenden, komen uit alle leeftijdscategorieën, waarbij de groep van 40 tot 50 jaar met 34 procent het sterkst vertegenwoordigd is. Een vijfde (20 procent) zit in de categorie 30 tot 40 jaar.

Grote groep jonge inzenders

Ook de groep van 20 tot 30 jaar is met iets meer dan 20 procent erg goed vertegenwoordigd. Het enthousiasme onder jonge inzenders voor de NRM is groot, ziet professioneel cowfitter Erica Rijneveld. Ze reist naar shows in Europa en daarbuiten en geeft jongeren regelmatig cursussen over het keuringsklaar maken. ‘Nederland heeft een inhaalslag gemaakt, ik had twintig jaar terug nauwelijks leeftijdsgenoten die naar de keuring wilden gaan.’

Hulp van professionals

Plezier, trots en competitie zijn voor inzenders de belangrijkste drijfveren om deel te nemen. De voorbereidingen op de show worden erg serieus genomen, waarbij steeds vaker professionele cowfitters worden ingeschakeld. Rijneveld: ‘Veehouders hebben tegenwoordig zelf steeds minder tijd om koeien keuringsklaar te maken.’ Daarnaast waarderen veehouders het werk dat een professionele cowfitter aflevert, steeds beter. ‘Ze zijn trots als ze zien dat hun koe zich op de best mogelijke manier presenteert in de ring.’

Lees alle resultaten van de enquête in het NRM-voorbeschouwingsnummer, dat vanaf donderdag bij abonnees in de bus valt. 


0 reacties

Inzenders gaan steeds professioneler te werk bij de voorbereiding op de NRM
dinsdag, 20 juni, 2017

De inzenders aan de komende NRM zijn afkomstig uit alle leeftijdscategorieën, zo blijkt uit een enquête die Veeteelt aan de NRM-deelnemers stuurde. Het enthousiasme over keuringsdeelname blijft onder alle inzenders onverminderd hoog.

Veeteelt stuurde de 126 inzenders aan de komende NRM een enquête om erachter te komen wat hun motivatie is om deel te nemen. Van deze groep vulden 80 inzenders de enquête in. De veehouders die koeien inzenden, komen uit alle leeftijdscategorieën, waarbij de groep van 40 tot 50 jaar met 34 procent het sterkst vertegenwoordigd is. Een vijfde (20 procent) zit in de categorie 30 tot 40 jaar.

Grote groep jonge inzenders

Ook de groep van 20 tot 30 jaar is met iets meer dan 20 procent erg goed vertegenwoordigd. Het enthousiasme onder jonge inzenders voor de NRM is groot, ziet professioneel cowfitter Erica Rijneveld. Ze reist naar shows in Europa en daarbuiten en geeft jongeren regelmatig cursussen over het keuringsklaar maken. ‘Nederland heeft een inhaalslag gemaakt, ik had twintig jaar terug nauwelijks leeftijdsgenoten die naar de keuring wilden gaan.’

Hulp van professionals

Plezier, trots en competitie zijn voor inzenders de belangrijkste drijfveren om deel te nemen. De voorbereidingen op de show worden erg serieus genomen, waarbij steeds vaker professionele cowfitters worden ingeschakeld. Rijneveld: ‘Veehouders hebben tegenwoordig zelf steeds minder tijd om koeien keuringsklaar te maken.’ Daarnaast waarderen veehouders het werk dat een professionele cowfitter aflevert, steeds beter. ‘Ze zijn trots als ze zien dat hun koe zich op de best mogelijke manier presenteert in de ring.’

Lees alle resultaten van de enquête in het NRM-voorbeschouwingsnummer, dat vanaf donderdag bij abonnees in de bus valt. 

0 reacties



REAGEER

Veeteelt stelt het erg op prijs dat je wilt reageren op een bericht. Vul hieronder je volledige naam (voor- en achternaam) en je emailadres in. Je reactie wordt dan meteen geplaatst. Wil je niet elke keer je naam en emailadres invullen? Dan kun je je eenmalig registreren. Zo ontstaat een omgeving waarin iedereen op een respectvolle manier kan reageren in plaats van anoniem afreageren.