NoorderlandMelk wordt eigenaar van Weide Weelde


NoorderlandMelk gaat de vermarkting van Weide Weelde-producten zelf uitvoeren
woensdag, 4 juli, 2018

NoorderlandMelk heeft het merk Weide Weelde overgenomen van Royal A-ware. De coöperatie gaat de vermarkting zelf ter hand nemen en de verwerking onderbrengen bij Den Eelder in Well.

Het merk Weide Weelde werd twee jaar geleden gelanceerd door Royal A-ware, NoorderlandMelk en de Vogelbescherming.

De melk voor het merk wordt geproduceerd door de zogenaamde Gildeboeren, die allen lid zijn van de coöperatie NoorderlandMelk. Van elke verkocht pak Weide Weelde-zuivel wordt twee cent geïnvesteerd in ontwikkeling van biodiversiteit op de deelnemende bedrijven.

Vraag naar breder assortiment

‘Twee jaar na de introductie heeft Weide Weelde een vaste positie veroverd in het zuivelschap. Onze afnemers vragen echter om verbreding van het assortiment, met name met vollezuivelproducten’, vertelt Adrian Langereis, vice-voorzitter van NoorderlandMelk. ‘Dit betekent dat we moeten gaan werken met kleinere volumes en dit was binnen de fabrieken van Royal A-ware niet te realiseren. Bij Den Eelder kan dit wel.’

De overname van het merk geeft NoorderlandMelk volgens Langereis ook de gelegenheid om de boer en de boerderij in de promotie van Weide Weelde meer naar voren te schuiven. Overigens huurt de coöperatie voor de uitvoering van de vermarkting ervaren mensen in.

Ruimte binnen bestaande melkplas

Langereis geeft aan dat NoorderlandMelk de omzet van WeideWeelde-producten wil verhogen, maar dat uitbreiding van het aantal Gildeboeren voorlopig niet aan de orde is. ‘Op dit moment wordt nog lang niet alle melk die deze bedrijven leveren, verwekt tot Weide Weelde-zuivel’, aldus de woordvoerder.

 

 

 

 


0 reacties

NoorderlandMelk gaat de vermarkting van Weide Weelde-producten zelf uitvoeren
woensdag, 4 juli, 2018

NoorderlandMelk heeft het merk Weide Weelde overgenomen van Royal A-ware. De coöperatie gaat de vermarkting zelf ter hand nemen en de verwerking onderbrengen bij Den Eelder in Well.

Het merk Weide Weelde werd twee jaar geleden gelanceerd door Royal A-ware, NoorderlandMelk en de Vogelbescherming.

De melk voor het merk wordt geproduceerd door de zogenaamde Gildeboeren, die allen lid zijn van de coöperatie NoorderlandMelk. Van elke verkocht pak Weide Weelde-zuivel wordt twee cent geïnvesteerd in ontwikkeling van biodiversiteit op de deelnemende bedrijven.

Vraag naar breder assortiment

‘Twee jaar na de introductie heeft Weide Weelde een vaste positie veroverd in het zuivelschap. Onze afnemers vragen echter om verbreding van het assortiment, met name met vollezuivelproducten’, vertelt Adrian Langereis, vice-voorzitter van NoorderlandMelk. ‘Dit betekent dat we moeten gaan werken met kleinere volumes en dit was binnen de fabrieken van Royal A-ware niet te realiseren. Bij Den Eelder kan dit wel.’

De overname van het merk geeft NoorderlandMelk volgens Langereis ook de gelegenheid om de boer en de boerderij in de promotie van Weide Weelde meer naar voren te schuiven. Overigens huurt de coöperatie voor de uitvoering van de vermarkting ervaren mensen in.

Ruimte binnen bestaande melkplas

Langereis geeft aan dat NoorderlandMelk de omzet van WeideWeelde-producten wil verhogen, maar dat uitbreiding van het aantal Gildeboeren voorlopig niet aan de orde is. ‘Op dit moment wordt nog lang niet alle melk die deze bedrijven leveren, verwekt tot Weide Weelde-zuivel’, aldus de woordvoerder.

 

 

 

 

0 reacties



REAGEER

Veeteelt stelt het erg op prijs dat je wilt reageren op een bericht. Vul hieronder je volledige naam (voor- en achternaam) en je emailadres in. Je reactie wordt dan meteen geplaatst. Wil je niet elke keer je naam en emailadres invullen? Dan kun je je eenmalig registreren. Zo ontstaat een omgeving waarin iedereen op een respectvolle manier kan reageren in plaats van anoniem afreageren.
You must have Javascript enabled to use this form.