Nieuwe strategie FrieslandCampina rust op vier pijlers


FrieslandCampina wil werk maken van het winstgevend krijgen van basiszuivel
dinsdag, 13 november, 2018

De nieuwe strategie van zuivelfabriek FrieslandCampina richt zich op gezonde voeding, duurzaamheid, klantgerichtheid en het vergroten van de winstgevendheid van basiszuivel.

Met deze vier pijlers wil de zuivelcooperatie investeren in duurzame langetermijngroei en in de financiële gezondheid van de onderneming én de coöperatie.

Best betalende grote coöperatie

FrieslandCampina wil met deze strategie jaarlijks de best betalende grote coöperatie zijn, zo schrijft de organisatie. Of de strategie werkt, is volgens FrieslandCampina af te meten aan het gegeven dat de jaarlijkse organische groei een toegevoegde waarde heeft van twee procent en de winstmarge met meer dan 1 procentpunt groeit.

Ook moeten er jaarlijks acht van de tien doelstelling op het gebied van duurzaamheid worden gehaald.

Basiszuivel moet winstgevend

De zuivelonderneming neemt ook duidelijk stelling over het vergroten van de winstgevendheid van de basiszuivel; er moet minder melk verwerkt worden in onrendabele producten. Daarvoor moeten er winstgevende posities worden opgebouwd in zowel merkkaas als merkloze kaas.

FrieslandCampina verwacht dat flexibele melkverwerking gaat helpen om producten te maken die nieuwe mogelijkheden bieden in de markt.

Klik hier om de nieuw strategie te bekijken.


0 reacties

FrieslandCampina wil werk maken van het winstgevend krijgen van basiszuivel
dinsdag, 13 november, 2018

De nieuwe strategie van zuivelfabriek FrieslandCampina richt zich op gezonde voeding, duurzaamheid, klantgerichtheid en het vergroten van de winstgevendheid van basiszuivel.

Met deze vier pijlers wil de zuivelcooperatie investeren in duurzame langetermijngroei en in de financiële gezondheid van de onderneming én de coöperatie.

Best betalende grote coöperatie

FrieslandCampina wil met deze strategie jaarlijks de best betalende grote coöperatie zijn, zo schrijft de organisatie. Of de strategie werkt, is volgens FrieslandCampina af te meten aan het gegeven dat de jaarlijkse organische groei een toegevoegde waarde heeft van twee procent en de winstmarge met meer dan 1 procentpunt groeit.

Ook moeten er jaarlijks acht van de tien doelstelling op het gebied van duurzaamheid worden gehaald.

Basiszuivel moet winstgevend

De zuivelonderneming neemt ook duidelijk stelling over het vergroten van de winstgevendheid van de basiszuivel; er moet minder melk verwerkt worden in onrendabele producten. Daarvoor moeten er winstgevende posities worden opgebouwd in zowel merkkaas als merkloze kaas.

FrieslandCampina verwacht dat flexibele melkverwerking gaat helpen om producten te maken die nieuwe mogelijkheden bieden in de markt.

Klik hier om de nieuw strategie te bekijken.

0 reacties



REAGEER

Veeteelt stelt het erg op prijs dat je wilt reageren op een bericht. Vul hieronder je volledige naam (voor- en achternaam) en je emailadres in. Je reactie wordt dan meteen geplaatst. Wil je niet elke keer je naam en emailadres invullen? Dan kun je je eenmalig registreren. Zo ontstaat een omgeving waarin iedereen op een respectvolle manier kan reageren in plaats van anoniem afreageren.
You must have Javascript enabled to use this form.